Helgprogram /Sofia


Egentligen kanske det här inlägget borde handla om mjöd, serpentiner, en och annan ballong och annat som hör till första maj. Men det kommer inte alls att handla om något sådant. Har inte ens hunnit tänka tanken ”mjöd”.

Orsaken? Min systers bröllop. En alldeles utomordentligt god orsak till att inte göra mjöd. Därför tänkte jag nu istället fokusera på den mer väsentliga aktiviteten av de här två – bröllopet.

I fredags förberedde vi bröllopet på eftermiddagen och kvällen. Lördagen började tidigt då jag hämtade min syster från morgonen och vi tillsammans for till frisören. Sedan fortsatte vi med lunch och efter lunchen följde jag min syster till sminkningen. På eftermiddagen dekorerades salen med eucalyptus inför festen och jag förberedde min gåva till brudparet. Förberedelserna i sig var roliga, även om jag troligtvis var den mer nervösa av oss två just då när vi förberedde festen (i alla fall enligt min syster).

Min nervositet berodde till största delen på att den gåva jag hade planerat ge och att jag hade planerat hålla ett tal på bröllopet. Allt gick över förväntan, brudparet verkade verkligen trivas på festen. Jag är så glad att just de två fick varandra! Det gick även vägen med bröllopsgåvan, som bestod i att gästerna fick fotografera sig med en polaroidkamera och sedan skriva en kort hälsning till brudparet. En mycket lyckad bröllopsfest med andra ord. Nu fick också ni bloggläsare ta del av det som snurrat i min hjärna den senaste tiden. Bilderna på mig och min syster tagna av Sofie Granlund: http://www.fotograffilosofen.com

Idag tog jag en lång sovmorgon och ikväll bar det av till gymmet med en av mina goda vänner (ska jag avslöja att gymbesöket slutade med pizza?). Och som alltid känns det väldigt bra efter ett pass på gymmet. Skönt att märka den positiva effekten direkt, det ökar i alla fall min motivation ungefär 1000 gånger. Ärligt talat vet jag inte om jag fortsättningsvis skulle gå på gym om det inte vore för att jag känner den direkta effekten av det. Men nu är det ju så, och då är det väl bara att fortsätta. Men tur och lycka är det att ha sällskap som drar iväg mej till gymmet när min egen motivation tryter en aning (vilket för övrigt händer aningen för ofta, eller i alla fall oftare än nödvändigt). Om vi ser trötta ut på bilden nedan så ljuger den inte, för vi är lite trötta efter träningen 😉

IMG_0189

/Sofia

Kommentera

